אביב הגיע אקנה בא? הקשר בין מצב נפשי לבין עור הפנים

בשיתוף חוה זינגבוים

עודכן לאחרונה: 11.7.2022 / 11:37

כשהעור חווה חספוס או גירוי, או התפרצות אקנה, זה יכול להגיד שהוא לא מטופל נכון, אבל לפעמים זה אומר משהו דווקא על מצבו הנפשי של אדם - אלה הדברים שצריך לעשות כדי לשמור על ניקיון העור - אבל מבפנים

העור האנושי מושפע מכל מה שמתחולל בתוכנו - מחשבות, רגשות, תחושות, כל אלו משפיעים ישירות על מהלך ומערך ההורמונים הפיזיולוגי שלנו. תופעות עוריות כגון: סבוריאה, פסוריאזיס, גרד ועוד, מושפעים ישירות ממצב הרוח שלנו. העור מושפע כמובן גם מחוסרים תזונתיים, מסטרס מתמשך, מחוסר שינה וכמובן משלל גורמים חיצוניים כגון שמש, זיהום אוויר ועוד.

מחקרים קליניים וניסיון רב שנים מוכיחים שעור זוהר וקורן בהחלט מעיד על בריאות הגוף והנפש.
הסינרגיה בין הגוף והנפש שלנו נראית היטב על גבי העור, וניכרת במיוחד על עור הפנים. עייפות הנפש והדאגה תיראינה היטב סביב עור העפעפיים הדק והעדין, סטרס מתמשך יבוא לידי ביטוי בקמטוטים ואפילו בכתמי עור ויש שיגיבו אף בפצעונים ובהתפרצות אקנה.

תקופת הפסח והאביב היא תקופה אידיאלית לתהליכי ניקוי משולבים של גוף, עור ונפש.
מעבר לתזונה קלה יותר - מבוססת ירקות ופירות, שתייה מרובה של מים, הליכה באוויר הצח, שימוש בפילינגים, ישפרו את זרימת הדם ואת מראה העור, וישמחו את הנפש. בנוסף לניקוי חיצוני של העור ושמירה על טיפוחו - הנה כמה דברים שכדאי לעשות כדי לשמור על הניקיון הפנימי שלו

כלניות בצומת סעד. ראובן קסטרו
אביב הגיע/ראובן קסטרו

מדיטציה - הסרת האיפור של הנפש

הסרת האיפור וניקוי העור לפי השינה הן פעולות הכרחיות. בלילה, הגוף מפריש מלטונין - הורמון השינה המאפשר לנו להירדם, ולגוף להתנקות ולהתחדש. בלילה העור מתפנה לבצע תהליכי חידוש, אך אלו יכולים להתרחש בעור נקי מאיפור ומשאריות אירועי היום. השתמשי במסיר איפור המתאים למצב עורך, ולאחריו במחדש עור על בסיס חומצות פירות. מדיטציה כמוה כהסרת המחשבות המיותרות שהעסיקו את מוחנו במשך היום, והתהליך מסייע לניקוי מנטלי של טרדות היום, והתכוננות לשנת לילה כשאת נקייה ומאפשרת גם התחדשות מנטלית.

אישה ישנה במיטה חמימה. New Africa, ShutterStock
שינה נקייה - עור נקי/ShutterStock, New Africa

שיחה טובה ושינה טובה - הפילינג של מצב הרוח

בדיוק כמו שרצוי לעשות פילינג פעמיים בשבוע, לאחר ניקוי העור, שיאפשר הסרת תאי עור מתים וחידוש עמוק, כך רצוי לדבר על הדאגות שלנו עם מטפל/ת, חבר/ה או אפילו להעלות את המחשבות המטרידות על הדף. לפילינג יעיל במיוחד, מומלץ להשתמש במברשת גוף, ולהבריש את העור כולו לזירוז תהליכי חידוש, והשלת התאים המתים והעור הישן - מתחתיו ייחשפו תאי עור רעננים וצעירים. גם שיחה טובה, ואפילו פירוק משקעים באמצעות בכי טוב שמשחרר מפחדים ודאגות, ומהישן והלא מקדם, יאפשרו צמיחה מנטלית.

ספורט - שטיפת הפנים היסודית של הטבע

שטיפת הפנים במים ובסבון מותאם לעור היא צעד בסיסי בניקיון, והיא תמיד תהיה שלב מקדים לכל שלב אחר בטיפוח העור. גם ספורט וההזעה המטהרת שמתלווה לכך, וכמובן שתיית מים - כולם חיוניים לעור פנים מתפקד. כמו שניקיון העור קריטי לשימורו כך ספורט ותנועה נמרצת חיוניים לתחושה החיובית שלנו במשך היום. מדובר בפעולות בסיסיות וחיוניות, שמשפיעות באופן משמעותי על היכולת להרגיש טוב ולהיראות טוב, ואסור לוותר עליהן.

אישה מתרגלת מדיטציה. ShutterStock
תמונה של סבונים/ShutterStock

שמירה על רוגע - הימנעות מאגרסיביות

יש משפט מתהילים שאומר "סור מרע, ועשה טוב", ומדובר באחד המשפטים היותר חכמים. צריך לשים לב שההמלצה היא לא להילחם ברע, לנסות לתקן את הרע או לעסוק בו בשום צורה, אלא לסור ממנו, כי לרע יש נטייה למשוך עוד רע, ולהיפך. לכן, כדי לחיות חיים טובים ובריאים, צריך פשוט לסור מכל דבר שגורם לנו להרגיש רע.

גם בשגרת הטיפול החיצוני לא מומלץ לגרות, לפצוע ולגרד את העור יותר מדי - כל אלו אינם מקדמים ריפוי, אלא עושים ההיפך, ולעיתים גורמים לתהליכי דלקת. שגרת טיפול בריאה בעור היא שגרה מקדמת ועדינה -
שגרת ניקוי העור יכולה להפוך בתודעה שלנו להרבה מעבר לתהליך שטחי אם נתייחס אליה כאל תהליך ניקוי והתחדשות, הנוגע בעומק העור ובעומק הנפש.

מערכת Sheee, בשיתוף חוה זינגבוים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully