יבש? בוגר? כבר לא רלוונטי: כך תאבחני את מצב העור שלך

בשיתוף חוה זינגבוים

עודכן לאחרונה: 11.7.2022 / 11:38

ניקוי העור מאיפור ווזיהום שהצטבר במשך היום נשמע כמו דבר ומבן מאליו, אבל אם בעבר ידענו רק להתאים את סוג הניקוי לסוג העור, כיום האינפורמציה רבה ומורכבת יותר - חוה זינגבוים עם הטיפים שחייבים להפנים כדי לנקות את העור ביעילות מקסימלית

כשאנו ניגשות למלאכת ניקוי עור הפנים, צריך לקחת בחשבון את סוגי הזיהום שסובבים אותנו במשך יום אחד - זיהום סביבתי, פיח, זיהום אוויר, זיעה. אפילו איפור ותכשירי קוסמטיקה, שברובם אינם מסיסים במים.

לכן שטיפה במים בלבד לא תסיר מהעור את כל מה שנצמד אליו במהלך היום. ניקוי בלתי מספק של העור בסוף היום יתרום להופעת פצעונים, קומודונים (שחורים), ורגישויות שונות, וככל שהעור פחות נקי, ככה החומרים הפעילים לא יוכלו לחדור אליו ביעילות ולבצע פעולות של חידוש ותיקון.

בעבר העור סווג ליבש, רגיל, ושמנוני. היום הקטגוריות הרבה יותר מורכבות, וכתוצאה, הטיפול פי כמה וכמה יותר מדוייק. כיום, תכשירי הניקוי השונים גם עונים על אתגרי עור מסוימים תוך כדי שהם מסירים לכלוך, חלב, ושומן מתכשירי קוסמטיקה ואיפור.

תכשיר הניקוי האידיאלי צריך לעשות עבור עורך את כל זאת, מבלי לפגוע בלחות העור הטבעית. כדי לדעת איזה תכשיר מתאים למצב העור שלך, חוה זינגבוים חולקת כמה דגשים חשובים: .

הדגשים של חוה

אבחון מצב העור
בנוסף להשפעות חיצוניות, כיום אנו מתייחסים לעור כאל איבר בפני עצמו, ומצב העור שלנו יכול להיות מושפע מאלמנטים שונים ולא רק גיל או סוג עור. כיום אנחנו מתייחסים כאל העור כאיבר משתנה, המושפע גם מהגיל, גם משינויים הורמונליים, גם מזיהום סביבתי וגם ממצבים נפשיים שונים.

אצבע על הדופק
תכשירי הניקוי מותאמים למצב העור העכשווי ובעצם כל מספר חודשים יש לאבחן שוב את מצב העור ולבצע התאמה. ייתכן ובמקרי קיצון, מצב העור משתנה במהלך של כמה ימים, עקב שימוש בחומרים פעילים. חומרים פעילים כגון חומצות, רטינול, ותכשירי הבהרה, יכולים לגרום ליובש תוך מספר ימים. במקרה כזה יש להתאים את מינון השימוש.

התאמת חומרים
אומנות ניקוי העור עברה שינויים רבים במהלך השנים, והתפיסה הטיפולית השתנתה לחלוטין. בעבר, ניקוי העור היה אגרסיבי, והתמקד בעיקר בגירוד העור או ייבושו. כיום, גם האופן שבו ניגשים פיזית לעור הפנים, וגם החומרים והסבונים עצמם עברו שינויים בהתאם, והניקוי מתמקד בהתאמה למצב העור ובריאותו בתקופה הנוכחית - אפילו תהליכי ניקוי העור לפני תהליכים אסתטיים קיבלו משמעות בתקופה האחרונה, והפכו להיות ספציפיים יותר.

סוגי מצבים

עור אקנתי
בעור אקנתי הטיפול הוא במספר תכשירים. על פי שיטת חוה זינגבוים, הסבון צריך להיות עדין, בעל 5.5 PH שאינו מייבש אך בו בזמן בעל פעילות אנטי דלקתית, כדי לאפשר לשאר התכשירים מצע נקי ואחיד לבצע את פעילותם. גם חומצה סליצילית כחומר פעיל תתאים לזמן קצר כסבון.

עור דק ושומני
סבון עדין יתאים לעור זה. מומלץ סבון המכיל שמן עץ התה, ביסולול, רכיבים מאזנים ומרגיעים. מומלץ לנקות פעם ביום בלבד, ובערב רצוי להימנע מעודף רחיצה של העור וחשוב להקפיד על לחות נטולת שומן.

עור בוגר
בעור בוגר חשוב לשמר את מאזן הלחות. סבון קצף עדין יתאים מאוד, במקרים של איפור כבד או עמיד שיטת הניקוי הכפול- הסרת איפור בעזרת תחליב ולאחר מכן סבון קצף יצרו ניקוי עדין ויסודי תוך שמירה על מאזן הלחות בעור.

עור מטופל/רגיש
לעור שמטופל בקליניקה בעזרת מכשור IPL או RF וטיפולי לייזא למיניהם, נתייחס כאל עור רגיש. חשוב להקפיד על ניקוי העור אך יש לשמור לחות להימנע מייבוש יתר. יש להקפיד על ניקוי פעם ביום בלבד, בערב בסבון קצף עדין. על עור לח, להקציף קלות ולשטוף. מיד למרוח לחות מתאימה.

עור עבה ושומני
בנוסף לניקוי יסודי, עור שומני שהוא גם עבה, מאד ייהנה מפילינג גרגרים על בסיס שבועי, לחידוש וריענון.

מערכת Sheee, בשיתוף חוה זינגבוים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully