יופי פנימי: חרדית, דרוזית וערבייה ישראליות מדברות עצמאות

חוה זינגבוים

עודכן לאחרונה: 11.7.2022 / 11:30

שלוש נשים - ערביה דרוזית וחרדית, מספרות לחוה זינגבוים מהי ישראליות בעיניהן. תובנות ליום העצמאות ה-74

נשים מדברות עצמאות/חוה זינגבוים
עצמאות. חוה זינגבוים, צילום מסך
דניאל זרדה/צילום מסך, חוה זינגבוים

בית הספר לקוסמטיקאיות של חוה זינגבוים נושא על דגלו את המטרה הגדולה להעצמת נשים באשר הן, דרך מקצוע הקוסמטיקה "בית הספר שלי מעודד עצמאות נשית ועוזר לנשים למצוא את הדרך שלהן לעצמאות כלכלית ולבנות קריירה בעולם הקוסמטיקה" מסבירה זינגבוים את האתגר שעומד בפני נשים רבות. ועדיין, עבור כל אישה הדרך לעצמאות שונה, עם קשיים ואתגרים שמשתנים מאחת לאחת. פגשנו לשיחה שלוש נשים שעשו את זה - דרך לימודי הקוסמטיקה הגיעו לעצמאות כלכלית, והצליחו לבנות לעצמן קריירות יוצאות דופן.

עצמאות. חוה זינגבוים, צילום מסך
דוניא סוטי קמוע/צילום מסך, חוה זינגבוים

הנשים

דניאל זרדה היא בת 29, מירושלים, נשואה +2, חזרה בתשובה יחד עם בעלה כשנה אחרי השחרור מהצבא וחיפשה מקצוע שיכול לשלב את התחום שהיא אוהבת יחד עם שעות גמישות ועצמאות בניהול היום שלה. כיום היא מחזיקה קליניקה משגשגת.

ניצה פארס, דרוזית מכפר חורפיש, בת 45 נשואה +3, ובשנת 95 הייתה הקוסמטיקאית הראשונה בכפר, מהראשונות במגזר הדרוזי והראשונה בכל המגזר הערבי שלמדה אצל חוה זינגבוים. פארס מטפלת בלקוחות מכל המגזרים ומנהלת שתי קליניקות מצליחות, לצד בעלה הביטחוניסט.

עצמאות. חוה זינגבוים, צילום מסך
מדברות עצמאות. חוה זינגבוים ודוניא סוטי קמוע/צילום מסך, חוה זינגבוים

גם דוניא סוטי קמוע, בת 34 מנצרת, נשואה +2 היא בעלת קליניקה לאסתטיקה בנצרת. היא החלה את דרכה בלימודי תואר ראשון בעיתונאות ושיווק, והחליטה לרכוש מקצוע שיכול לספק לה יותר ביטחון תעסוקתי בתחום נוסף שהיא אוהבת. ב-2017 סיימה ללמוד בבית ספר זינגבוים לקוסמטיקה מתקדמת, והקימה את הקליניקה באותה השנה. כיום אני מדריכה ראשית בחברת אדל למכשור, ומלווה את הקוסמטיקאיות החדשות בדרך שלהן.

המשותף לכל הנשים האלה, שלא היו נפגשות כנראה בשום מקום אחר, הוא כמובן בית הספר לקוסמטיקה של חוה זינגבוים, והעובדה ששלושתן נשים ישראליות שחיות זו לצד זו במדינה שלנו, ולכל אחת מהן חוויה משלה וראיית עולם שונה לגבי הישראליות.

מערכת Sheee, חוה זינגבוים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully