תתעוררו: "מצעד הגאווה זה הרבה יותר מאשר גבר בחוטיני"

חוה זינגבוים

עודכן לאחרונה: 11.7.2022 / 11:27

כוכבי הרשת הגאים נדיר אליהו, אור סולטני, וסוזי בום, מלכת הדראג של ישראל בשיחה פתוחה ואופטימית עם חוה זינגבוים, על מצב הקהילה הגאה בישראל - מדברים על מה שכבר הושג, ומה שעוד צריך להשתפר. חודש גאווה שמח לכולנו!

בווידאו: כוכבי הרשת הגאים נדיר אליהו ואור סולטני וסוזי בום, מלכת הדראג של ישראל, משוחחים עם חוה זינגבוים/חוה זינגבוים

"חודש הגאווה כאן, וזה הזמן לשאול מה מגדיר אותנו" פתחה חוה זינגבוים את השיחה החשובה הזאת. "אבל אני אתן להם להגדיר את עצמם".

כדי לחגוג עם הקהילה שאנחנו אוהבים ולחבק את כל מי שמצטרף לחגיגת האחדות הזאת שנקראת "גאווה" ומתחילה ממש ברגעים אלו, פגשה חוה זינגבוים, האישה, היזמית והפרסונה את נדיר אליהו, ואור סולטני, כוכבי הרשת הגאים, ואת סוזי בום, מלכת הדראג שכמעט אין מתחתנת שלא הזמינה אותה למסיבת הרווקות שלה בשנים האחרונות.

שיחת הנפש הזו התנהלה באולפן הלבן של חוה, ומהר מאד שכחו הנוכחים שמצלמות מצלמות אותם ופשוט דיברו מהלב:

"אנשים תמיד מדברים על חודש הגאווה, מצעד הגאווה" מוסיפה סוזי בום, מלכת הדראג הישראלית, הלא היא ליאור ישראלוב, תלמיד ישיבה בעברו: "אני עדיין זוכרת את עצמי מסתכלת על הדגל (הגאווה), עיני היו נשואות לשם... הרגשתי תחושת שייכות עם כל הפחד והניכור וה-יגלו עלי וכולי, בתור הנער הדתי עם הכיפה וציציות ופיאות וכזה, אני לא אשכח את זה - תמיד כשראיתי את הדגלים האלה זה היה עושה לי משהו פה בפנים".

"יש משמעות לימים האלה. אותו דבר אני נשאלת על יום האישה" מסכימה איתו חוה - האם יש מקום עדיין לימים האלה? יש מקום עדיין לימים האלה - בואו לא נשלה את עצמנו".

"אני חושב שהימים האלה שציינת הם גם משתדרגים עם השנים" מציין אור סולטני "כל יום אישה הוא אחר, יש מסרים אחרים - מסרים רחוקים יותר ועמוקים יותר, ואני חושב שגם בגאווה. ובכלל, גאווה, כמו שאמרתי בהתחלה, זה לכל מי שהוא לא 'בדיוק'. הרי מה זה 'רגיל'?"

"בתור ילד, ללכת ולראות זוג הורים (גאים) צועדים עם שלט זה גורם לך להבין שאוקיי, הכל בסדר, לא צריך לפחד" מספר נדיר אליהו "כאילו, היו כמה פעמים שאמרו דברים וכן הייתי לוקח את זה (ללב) אבל אף פעם זה לא השפיע על מי שאני ואף פעם לא הסתתרתי. תמיד הייתי שלם עם עצמי."

חודש הגאווה בעיניי הוא תזכורת עבורנו להתחבר לחלקים הייחודיים שבנו, לקבל את עצמנו כפי שאנחנו.

שנים רבות מדי, קהילת הלהט"ב זכתה לחוות השפלות, כאבים וחוסר שוויון. בעיני, כולם שווים ובהחלט לא מוגדרים על ידי מגדר, מין, צבע, עור או העדפה מינית.

אם רק נדע להסתכל סביבנו, להושיט יד אוהבת לכל מי שזקוק/ה לקבלה, להכלה ולאהבה.
בסופו של יום, רב הדומה על השונה וכולנו רקמה אנושית אחת.

חודש גאווה שמח

מערכת Sheee, חוה זינגבוים
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully