בלי מייקאפ או פילטר: כל הדרכים לטפל בפיגמנטציה

בשיתוף חוה זינגבוים

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 9:53

בחלק גדול מהמקרים, פיגמנטציה היא מצב הפיך, בטח בעזרת הטיפול הנכון. אז מה ניתן לעשות ואילו שלושה סוגי טיפולים קיימים?

פיגמנטציה היא אחד מאותם הדברים שחלקנו הגדול מקבלות כגזרת גורל - יום בהיר אחד אנחנו פשוט מגלות במראה כתם חדש מעל לשפתיים, על המצח או על הלחיים, ולא ממש מבינות למה הוא שם ומה אנחנו אמורות לעשות איתו.

החדשות הטובות הן, שאכן - יש מה לעשות. פיגמנטציה בחלק גדול מהמקרים היא מצב הפיך, וגם אם לא נגיע להבהרה מלאה, עם הטיפול הנכון בהחלט ניתן לראות שיפור משמעותי, כזה שיאפשר לנו לוותר על הקונסילר והמייקאפ ולהרגיש ביטחון בעור הפנים שלנו גם כשאנחנו נטולות איפור.

חוה זינגבוים. יח"צ,
חוה זינגבוים/יח"צ

אבל כדי להבין איך בדיוק להתמודד עם פיגמנטציה, חשוב להבין קודם כל מה גרם לה.

פיגמנטציה יכולה להופיע בכל גיל ושלב בחיים, והיא מושפעת משלושה גורמים עיקריים. הראשון הוא חשיפה לשמש - ולא מדובר רק בשיזוף אגרסיבי ונטול מקדם הגנה, להיפך - במקרים רבים הבעיה היא אותם "רגעים" קטנים בשמש שמצטברים לכדי פגיעה בעור. זו הסיבה שצריך לשמור על העור גם בחורף, כשאין שמש ישירה, וגם אם אנחנו נמצאות בחוץ זמן קצר.

הסוג השני של הפיגמנטציה מתפתח כתוצאה משינויים הורמונאליים דוגמת הריון, לידה ואפילו סטרס, והסוג השלישי נוצר כתוצאה מ"טראומות" לעור, דוגמת פציעה או חבלה.

אז מה עושים?

הטיפול הטוב ביותר עבור פיגמנטציה הוא ללא ספק מניעה לפני שהיא מגיעה, והפתרון מוכר ופשוט להגן על עצמנו מפני חשיפה לשמש (כן, זה אומר למרוח קרם הגנה גם אם אנחנו "רק" הולכות מהרכב למשרד) ובעיקר להשתמש ברכיבים פעילים אשר שומרים על בריאות העור, ומתאימים לשימוש ארוך טווח, לאורך כל השנה (כל עוד לא נחשפים לשמש ישירה).

חוה זינגבוים. יח"צ,
חוה זינגבוים/יח"צ

אבל אם אנחנו כבר רואות את הכתם במראה - ישנם שלושה סוגי טיפולים אליהם ניתן לפנות:

קוסמטיקה מקצועית: נכון שניתן היום למצוא מבחר של טיפולים "על המדף" ברשתות הפארם, אבל מכיוון שמדובר בתכשירים שמיועדים לרוב האוכלוסיה ולמגוון רב של בעיות, הם בדרך כלל יהיו יעילים פחות מתכשירים שהותאמו באופן מקצועי, ולא יכילו חומרים פעילים שבאמת יצליחו לטפל בבעיה. גם שימוש בתכשיר שהומלץ לחברה או קרובת משפחה לא יהיה נכון - כי הוא לא יותאם בצורה מדויקת לעור שלך.

הדרך הטובה ביותר לקבל טיפול איכותי שבאמת יביא לתוצאות נראות לעין הוא לפנות לקוסמטיקאית מקצועית, שתתאים את שגרת הטיפול הנכונה והמדויקת ביותר בטיפול דו עומקי - מצד אחד טיפול בפיגמנטציה הקיימת תוך שמירה על בריאות העור, ומצד שני טיפול בגורם לפיגמנטציה, שנמצא בעומק העור.

חומרים כמו פנילאתיל רזורצינול יטפלו בכתם על ידי היקשרות למלנין, שהוא הגורם לכהות, ויהפכו אותו לשקוף, חומצה לקטית וקוג'ית, יחד עם ארבוטין ותמצית ליקוריץ' מדכאים את המלנין וישנם חומרים נוספים דוגמת חומצת אוקסי-תיאלוזידין וחומצה קרבוקסילית שנקשרת ליוני הנחושת במלנוציט, ומעכבת את יכולת ייצור המלנין בשלבים המוקדמים.

טיפול מבוסס מכשור: אחת הדרכים האפשריות להסיר כתמים קיימים היא באמצעות IPL/לייזר. מדובר בלייזר שמבהיר את הכתמים, מחמם את השכבה העמוקה של העור ומעודד אותו לייצור תאי עור חדשים ורעננים. מדובר בטיפול לפיגמנטציה שנגרמת מחשיפה לשמש, ולא יתאים לטיפול בכתמי עור שמקורם בשינויים הורמונליים או טראומה עורית שכן במקרים כאלו עלולה להיווצר החמרה של הפיגמנטציה .

טיפול רפואי: מדובר בטיפול "אגרסיבי" יותר שמבוסס על רכיב בשם רטין A והידרוקינון והוא אינו מומלץ לשימוש ארוך טווח. במקרים בהם נדרש טיפול רפואי- כמו למשל במקרים של כתמים עם מאפיינים חריגים דוגמת גבולות לא ברורים, חוסר סימטריה, כתמים שמופיעים בפתאומיות או כאלו שכואבים או מגרדים, רצוי לפנות לבדיקה דרמוסקופית.

למידע נוסף ולמגוון תכשירי הבהרה מבית חוה זינגבוים >>

בשיתוף חוה זינגבוים
  • עוד באותו נושא:
  • טיפוח
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully