עור שמן, עור אקנתי או גם וגם? הטיפול המתאים ביותר לעור הפנים שלך

בשיתוף חוה זינגבוים

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 13:34

כולנו רוצות עור פנים שנראה נפלא, אבל השלב הראשון הוא קודם כול להבין מה מאפיין את העור שלנו - וזה לא מסובך כמו שזה נשמע

חוה זינגבוים. יח"צ,
חוה זינגבוים/יח"צ

לא משנה אם יש לנו עור יבש, שמן, מעורב או מאוזן - כולנו רוצות בדיוק את אותה התוצאה: עור פנים שנראה טוב. אנחנו חולמות על עור חלק ורענן, כזה שלא רואים בו נקבוביות ופצעים, ובעיקר כזה שאנחנו נהנות לראות במראה בכל בוקר.

נכון, יש נשים שהתברכו בעור חלק ובוהק באופן טבעי, בזמן שאחרות נאלצות למצוא שגרת טיפול מתאימה ולעבור דרך, אבל החדשות הטובות הן שכל אחת יכולה להגיע לתוצאות הרצויות בעזרת הטיפול הנכון.

הנשים שמתקשות בדרך כלל למצוא שגרת טיפול יעילה הן אלו עם עור פנים שמן או אקנתי - וחשוב להבין, קודם כול, שלא מדובר במצבים זהים.

נכון, גם עור שמן וגם עור אקנתי מושפעים משינויים הורמונליים, ושניהם מגיבים בצורה לא טובה להשפעות חיצוניות שסותמות את הנקבוביות או מייצרות גירוי, כמו למשל שימוש בתכשירי איפור וקוסמטיקה שאינם מותאמים לעור, או ייבוש יתר של העור באמצעות סבונים ותכשירים מייבשים, ואפילו במצבים של סביבה בעייתית, אבל עור שמן הוא לא תמיד אקנתי, ולהפך - עור אקנתי לא תמיד יהיה עור שמן.

אז מה בדיוק ההבדל בין עור שמן לאקנתי?

בעור שמן בלוטות החלב מייצרות עודף של סבום, שזהו רכיב שומני שתפקידו סיכוך והגנה על עור. עם זאת עודף של סבום מייצר שכבת שומן על פני העור. לא מדובר בעור "בעייתי" לכשעצמו, וכל מה שהוא דורש זה שימוש בתכשירי קוסמטיקה ואיפור שאינם עשירים בשומניות, ואינם סותמים את הנקבוביות.
עור אקנתי, לעומת זאת, מוגדר כהפרעת עור כרונית. גם הוא מפריש סבום אבל במהלך התהליך נוצרת דלקת שמתפתחת כתוצאה ממעורבות חיידק בשם פ.אקנה. זו הסיבה שבעור אקנתי יש לטפל לא רק בהפרשת השומן כמו בעור שמן, אלא גם באמצעות שילוב של רכיבים המטפלים בחיידק ה-פ.אקנה. ולא, מוצרים שמייבשים את העור הם לא הפתרון האולטימטיבי - להפך, טיפול הכולל ייבוש יתר של עור (בין אם אקנתי או שמן) גורם למעשה לייצור יתר של סבום, כשהעור מנסה להתגבר על היובש, וכך נוצרת תוצאה הפוכה ממה שרצינו.

אישה שמה קרם. ShutterStock
כדי לטפל בצורה יעילה בעור אקנתי, חשוב לבסס את הטיפול על פעילות בשתי שכבות העור במקביל/ShutterStock

אז מה עושים?

בכל טיפול בעור חשוב להבין שכדי לייצר פתרון ארוך טווח, שמשמר את התוצאה לאורך זמן, מומלץ לתת מענה באמצעות טיפול דו-עומקי, הפותר את הבעיה מהשורש, ומסייע לעור להגיע למצב המאוזן והטוב ביותר. שיטת הטיפול הדו-עומקי שפיתחה חוה זינגבוים, מתייחסת למצב העור בשכבת העור החיצונית ומטפלת בתסמינים המופיעים על פני העור, במקביל לטיפול בגורמים לתסמינים אלה, הנמצאים בעומק העור, בשכבות הפנימיות.

שיטת הטיפול של חוה זינגבוים לטיפול בעור שמן

פרוטוקול הטיפול המומלץ לעור שמן, כולל תכשירים המכילים רכיבים פעילים שמאזנים את פעילות בלוטת החלב (המפרישה את הסבום) בעומק העור, ומעודדים את התחדשות התאים, במקביל לרכיבים המווסתים את רמות השומניות על פני העור, רכיבים על בסיס מימי השומרים על לחות העור ורכיבים המסייעים בהשלת תאים מתים ובשמירה על בריאות העור.

רכיבים אלה כוללים לדוגמה: אצטיל טריפפטיד 3, המאזן את הפרשת הסבום בעומק העור; חומצות אלפא ובטא הידרוקסי לחידוש העור, חומצה היאלורונית בעלת מולקולה גדולה, לשמירה על לחות העור בשכבה החיצונית, חומצה פיטית, תמצית תה ירוק ורכיבים נוספים המרגיעים את העור ומחזקים את בריאותו.

שיטת הטיפול של חוה זינגבוים לטיפול בעור אקנתי

כדי לטפל בצורה יעילה בעור אקנתי, חשוב לבסס את הטיפול על פעילות בשתי שכבות העור במקביל - השכבה החיצונית והשכבה הפנימית - במטרה לטפל בגורם לאקנה שנמצא בעומק העור, ובסימפטומים המופיעים על פני השכבה החיצונית של העור. הטיפול הדו-עומקי באקנה, יכלול רכיבים אנטי בקטריאליים לטיפול בחיידק הפ.אקנה, רכיבים לאיזון הפרשות בלוטת החלב (המפרישה את הסבום) בעומק העור, רכיבים אנטי דלקתיים וכן רכיבים המעודדים תהליכי ריפוי, הרגעה ואיחוי בשכבת העור החיצונית.

רכיבים אלה כוללים לדוגמה: חומרים אנטי-בקטריאליים כדוגמת קולאוס, תמצית לענה, חומצה הידרוקסית דקנואית, תמצית ערבה וכו'. רכיבים המפחיתים ייצור פיגמנטציה עתידית שעלולה להתרחש במצבי אקנה, כגון: חומצה קוג'ית, חומצה פיטית וחומצה אזלאית וכן חומצה פיטית, תמצית תה ירוק, תמצית לענה ועוד, המרגיעים את העור ומחזקים את בריאותו.

בשיתוף חוה זינגבוים
  • עוד באותו נושא:
  • טיפוח
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully