אקנה בגיל מבוגר? הגורמים ושגרת הטיפול שבאמת עובדת

בשיתוף חוה זינגבוים

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 13:34

שיטת הטיפול הדו-עומקי מבית חוה זינגבוים מסייעת בטיפול בפצעי אקנה, בכל גיל. הטיפול משלב בין רכיבי הטיפול באקנה ובין רכיבי אנטי-אייג'ינג, כשהתוצאות הוכחו מחקרית

חוה זינגבוים, טיפול באקנה. יח"צ חוה זינגבוים,
תוצאות הטיפול בתכשירי האקנה, מבית חוה זינגבוים, הוכחו מחקרית בזכות השילוב של רכיבים אנטי בקטריאליים/יח"צ חוה זינגבוים

יש שינויים בעור הפנים שהם חלק ידוע ובלתי נפרד מתהליך ההתבגרות שלנו. אנחנו מודעות לעובדה שעם הגיל יגיעו קמטוטים, שהנפח יירד ושנצטרך לטפל באלסטיות של העור על מנת לשמור על מראה חיוני ורענן. אבל אחד הדברים שרובנו לא מצפות לו הוא אקנה בגיל בוגר. הרי אקנה אמור להיות משהו ששמור לגיל הנעורים - עור פנים בעייתי הוא חלק מתהליך של שינוי הורמונלי, לא התבגרות.

אבל במציאות, יש נשים רבות וגם גברים שמתמודדים עם התפרצות אקנה דווקא בגיל שבו עור הפנים אמור להיות מאוזן וחלק. החדשות הטובות הן שניתן לטפל באקנה בכל גיל, פשוט צריך לבנות שגרת טיפול נכונה - ולא, להשתמש בתכשירים ובסבונים שיגרמו לייבוש יתר של העור זו ממש לא הדרך, במיוחד כשמדובר בעור בוגר שבו פלטפורמת העור מיובשת ממילא.

אבל לפני כן - חשוב להבין מהם הגורמים שיכולים להשפיע על ההתפרצות, כדי שנוכל למנוע את האקנה, ולא רק לטפל בו כשהוא מגיע.

אקנה נוצר בגלל חיידק בשם P.acne ששוכן בגופנו באופן טבעי ומתקיים בזקיק השערה. כשבלוטות החלב בעור מתחילות לייצר עודף סבום ויוצרות סתימות בזקיקי השערות, החיידק מתרבה, והתוצאה היא התפתחות של דלקת.

יש שלושה גורמים עיקריים להתפרצויות:

השפעה הורמונלית: כל שינוי הורמונלי שמתבטא בעלייה ברמת הטסטוסטרון בגוף משפיע על כמות הסבום שבלוטת החלב מייצרת. זו הסיבה שלרוב נתמודד עם אקנה סביב גיל ההתבגרות, אבל גם טיפולי פוריות, גלולות למניעת הריון (או הפסקה שלהן), תזונה (בעיקר צריכת סוכרים), סטרס או תרופות עלולים להגביר את ייצור הסבום.

השפעת גנטית: הנטייה הגנטית היא הגורם המכריע להתפתחות של אקנה. ככל שהנטייה הגנטית משפיעה על היווצרותן של סתימות רבות יותר בזקיקי השערות, ומעודדת הפרשת יתר של סבום, כך ישגשג חיידק ה-P.acne, והדלקת תתפתח ותתעצם.

השפעות חיצוניות: גם הסביבה יכולה להשפיע על התפתחות אקנה - בכל גיל. הזעה, תכשירים שמכילים חומרים שומניים, תכשירי איפור מסוימים ואפילו סיליקונים לשיער יכולים להגביר את ההתפרצויות.

seperator

שיטת הטיפול הדו-עומקי מבית חוה זינגבוים

שיטת הטיפול של חוה זינגבוים, מבוססת על ההבנה כי על מנת להעניק לעור את הטיפול השלם, ולטפל בבעיה מהשורש, יש צורך לטפל בסימפטומים המופיעים על שכבת העור החיצונית, במקביל לטיפול בגורם לאקנה הנמצא בעומק העור.

תוצאות הטיפול בתכשירי האקנה, מבית חוה זינגבוים, הוכחו מחקרית בזכות השילוב של רכיבים אנטי בקטריאליים (כדוגמת חומצה הידרוקסית דקנואית, קולאוס ותמצית ערבה), המטפלים בחיידק הפ.אקנה בעומק העור, לצד רכיבים המשקמים ומרגיעים את שכבת העור החיצונית (כדוגמת לקטובצילוס, סודיום פלמיטויל פרוליין, תמצית שורש צ'יקורי, 7 דהידרוסטרול ועוד). שילוב המעניק לעור את המענה השלם הנדרש לו, כדי לשמר את התוצאה לאורך זמן.

לאור המורכבות הקיימת בשילוב של אקנה דלקתי ועור בוגר, ומתוך ההבנה הביולוגית של צורכי העור, משלב הפרוטוקול הטיפולי בין הרכיבים הייעודיים לטיפול באקנה, ובין רכיבים ייעודיים שמטרתם לחזק את שכבת העור העליונה, לשמור עליה מפני ייבוש יתר ולהעלות את רמת הלחות (כדוגמת חומצה פיטית, חומצה היאלורונית במולקולה גדולה, אומגה 3, אומגה 6 ועוד). הטיפול משלב בין רכיבי הטיפול באקנה ובין רכיבי אנטי-אייג'ינג, השומרים על גמישות העור, לחותו ונפחו ומעודדים את התחדשותו.

בשיתוף חוה זינגבוים
  • עוד באותו נושא:
  • טיפוח
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully