מה הקשר בין ויטמין C להבהרת הפנים ואיך משתמשים בו נכון?

בשיתוף חוה זינגבוים

עודכן לאחרונה: 2.1.2023 / 9:53

אם כתמי פיגמנטציה וגוון לא אחיד של עור הפנים מטרידים אתכם, ודאי שמעתם שוויטמין C יכול לעזור. אבל האם ידעתם ששימוש לא נכון בו עלול להחמיר את הבעיה? כך תילחמו בפיגמנטציה כמו שצריך

חוה זינגבוים. יח"צ,
חוה זינגבוים/יח"צ

מי שמתמודד עם כתמי פיגמנטציה בפנים כבר יודע - מדובר בתופעה העקשנית ביותר בטבע. יום אחד היא פשוט מופיעה, וזהו. מאותו רגע ואילך היא חלק מהחיים שלכם ואם זה תלוי בה, היא ממש לא מתכוונת לעזוב. למזלנו, זה לא תלוי רק בה, אבל בשביל להצליח להביס אותה צריך לדעת לבחור את הטיפול הנכון ולהבין איך להשתמש בו.

ויטמין C, למשל, ידוע כאחד הרכיבים הפעילים היעילים ביותר לטיפול בפיגמנטציה: ראשית, כיוון שהוא מדכא את ייצור המלנין, פיגמנט הצבע בעור, ולכן תורם להבהרת העור, ושנית, כיוון שהוא נוגד חמצון עוצמתי שנלחם בהשפעה המזיקה של הרדיקלים החופשיים הגורמים לפיגמנטציה ומחמירים אותה. אבל גם ויטמין C הוא לא פתרון קסם ועצם הופעתו ברשימת הרכיבים לא מספיקה בשביל להבטיח שהתכשיר המכיל אותו באמת יועיל לכם. כדי להילחם בפיגמנטציה ביעילות ולראות תוצאות, צריך קודם כל להבין איך היא מתנהגת ומה עלול לגרום לה להחמיר.

אזהרה: יש תכשירים שעלולים לגרום לפיגמנטציה שלכם להחמיר

פיגמנטציה היא בעיה עורית גנטית. היא מושפעת מגורמים כמו חשיפה לשמש, עישון, מתח נפשי ושינויים הורמונליים, אבל מי שסובל מכתמי פיגמנטציה יסבול מהם, כך או אחרת, לאורך כל החיים. לכן, התמודדות יעילה נגד הפיגמנטציה מצריכה טיפול קבוע בעור וככזה, עליו להיות טיפול בטוח, המותאם לשימוש על העור בטווח הארוך.

אחת הטעויות הנפוצות בטיפול בפיגמנטציה היא בחירה בתכשירים אגרסיביים מדי, הגורמים לקילוף שכבות העור העליונות. תכשירים מסוג זה לעולם לא ישיגו את התוצאות הרצויות כיוון שהגורם לפיגמנטציה נמצא בעומק העור ולא בשכבה החיצונית שלו. במקרה הטוב, השימוש בתכשיר יצליח להבהיר כתם נקודתי באופן זמני, אבל לא ימנע הופעה של כתמים חדשים. במקרה הרע, הוא יגרום לפיגמנטציה להחמיר, ולצערנו זה קורה לא מעט.

הסיבה לכך היא שתהליך ייצור הפיגמנטציה הוא חלק בלתי נפרד מהמערכת החיסונית. ברגע שהמערכת החיסונית מזהה שהעור נמצא בסכנה, היא מאותתת לתאים המלנוציטים, הנמצאים בעומק העור, לייצר את פיגמנט הצבע - המלנין - אשר מגן על גרעין התא. זו הסיבה שבגללה חשיפה לשמש גורמת לשיזוף. וזו גם הסיבה שטיפול אגרסיבי מדי בפיגמנטציה, כזה שפוגע בשכבת העור החיצונית וגורם לקילוף, גירוי, אודם ויובש, עלול להוביל לייצור מוגבר של מלנין ובמקום להבהיר את הפיגמנטציה - להביא לתוצאה ההפוכה.

קחו לדוגמה את הנגזרת הקלאסית של ויטמין C, שבה משתמשות רוב חברות הקוסמטיקה - החומצה האסקורבית. בהתמודדות מול יריב עקשן כמו הפיגמנטציה, הנטייה הטבעית שלנו תהיה לחפש תכשירים עם הריכוז הגבוה ביותר של החומר הפעיל אבל למעשה, ריכוזים גבוהים של החומצה האסקורבית אינם מתאימים לכהי עור ואף עלולים להחמיר פיגמנטציה קיימת. מצד שני, ריכוז נמוך מדי של ויטמין C עלול לא להועיל כלל. אז מה עושים?

חוה זינגבוים. יח"צ,
חוה זינגבוים/יח"צ
חוה זינגבוים. יח"צ,
חוה זינגבוים/יח"צ

השיטה של חוה זינגבוים להבהרת הפנים בשילוב ויטמין C

שיטת ההבהרה הייחודית של חוה זינגבוים אינה מבוססת על חומצה אסקורבית אלא על נגזרת אחרת של ויטמין C, הנקראת אסטר C. בניגוד לחומצה האסקורבית המסיסה במים, שנחשבת מאוד לא יציבה ומתפרקת בקלות בתכשיר עצמו, האסטר סי הוא נגזרת מסיסת שומן ויציבה מאוד, הבטוחה לשימוש בכל עונה, גם בגווני עור כהים. היציבות הגבוהה של נגזרת האסטר C מאפשרת להחדירה לעומק העור ולעכב את תהליך ייצור הפיגמנט, ובמקביל להבהיר את כתמי הפיגמנטציה הקיימים.

אסטר C מסייע להבהיר את הכתמים הקיימים, מעניק לעור גוון אחיד ובוהק ומונע היווצרות של כתמים חדשים, אבל עם כל סגולותיו, הוא לא יכול לעשות זאת בעצמו, ולא כל רשימת רכיבים שבה הוא מופיע תביא לכאלה תוצאות.

כדי לאפשר טיפול נכון ויעיל בפיגמנטציה, כזה שהעור שלכם יוכל לקבל באופן קבוע, יש להשתמש בשורה של רכיבים פעילים שמשלימים זה את זה, תומכים זה בזה וכמובן אינם גורמים לגירוי של העור. פורמולת ההבהרה הייחודית של חוה זינגבוים מכילה שורה של רכיבי הבהרה עוצמתיים, אשר לכל אחד מהם תפקיד ייחודי ומשמעותי בתהליך הבהרת ואיחוד גוון העור:

• פנילאתיל רזורצינול - חומר הנקשר אל הפיגמנט הקיים והופך אותו לשקוף, וכך מסייע להבהרת הכתמים הקיימים על פני העור.
• חומצת אוקסי-תיאלוזידין וחומצה קרבוקסילית - נקשרות ליוני הנחושת במלנוציט ומעכבות את ייצור המלנין.
• אוקט-דקניואיק אסיד - מפחיתה את כמות האנזים המאפשר את ייצור המלנין, וכך למעשה מפחיתה משמעותית את קצב ההפקה של הפיגמנט.
• רזרבטרול - נוגד חמצון עוצמתי שמשבש את פעילותה של מולקולה חיונית להפקת המלנין, וכך פוגע גם הוא בייצור הפיגמנט.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בנוסף, כוללת הפורמולה רכיבים נוספים לחיזוק ושיקום העור, כגון: טטרה פפטיד-38, המעודד יצירת סיבי קולגן שמגמישים, מחזקים וממצקים את מרקם העור; פלמיטויל הקספפטיד-19, אשר מפחית הופעת קמטי הבעה; פורפורידיום אקסטרקט, המופק מאצה אדומה ומשקם את שכבת העור העליונה; אלוורה לשיקום ואיחוי שכבת ההגנה של העור וכן סודיום לקטט, התורם ללחות העור, ושורה של נוגדי חמצון עוצמתיים נוספים כגון ננו פפטיד-1 וטוקפרול אצטט (ויטמין E).

העיקרון העומד מאחורי שילוב כל הרכיבים הללו יחד, והוא גם זה שצריך להנחות אתכם בבחירת תכשיר לטיפול בפיגמנטציה, הוא שככל שהעור שלכם יהיה יותר חזק, בריא ורווי בהזנה ולחות, כך הסיכוי שלכם לטפל בכל בעיה עורית ילך ויגדל.

כעת, עם בוא החורף - הזמן המושלם לסגל שגרת טיפול חדשה בפיגמנטציה - משיק תאגיד הקוסמטיקה חוה זינגבוים מארז הבהרה הכולל את קרם ההבהרה White & Bright Cream המיועד לטיפול נקודתי ועוצמתי בכתמים, ואת מסכת הלחות הנספגת - Extra C Mask המבוססת על אסטר C. התכשירים משלימים זה את זה ומספקים מענה מלא, בטוח וארוך טווח לבעיית הפיגמנטציה: הבהרה של כתמי הפיגמנטציה הקיימים, מניעת היווצרות כתמים חדשים, הבהרה ואיחוד של גוון העור הכללי, שיקום ועידון של מרקם העור, הגנה אנטי-אוקסידנטית וחיזוק המערכת החיסונית של העור. איך משתמשים? את הקרם יש למרוח מדי בוקר וערב על כתמי הפיגמנטציה הקיימים, ואילו במסכה יש להשתמש פעמיים בשבוע, בערב, להניח כמות קטנה על עור נקי ולהספיג, ללא צורך בשטיפה. המארז מגיע במהדורה מוגבלת בלבד, מתאים לשימוש גם במהלך היריון ובתקופת הנקה.

למידע נוסף ולמגוון תכשירי הבהרה מבית חוה זינגבוים >>

בשיתוף חוה זינגבוים
  • עוד באותו נושא:
  • טיפוח
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully