אל תאמינו לכל מה שאתם שומעים: זו הדרך היעילה ביותר להחדיר קולגן לעור

בשיתוף חוה זינגבוים

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 16:45

אחד החלבונים החשובים ביותר לעור הפנים שלנו - ולגוף בכלל - הוא הקולגן. אבל לא כל תכשיר שמבטיח לכם את חידוש מלאי הקולגן בגוף גם מקיים. למה חשוב להחדיר קולגן לעור ומהי סדרת התכשירים היחידה שהיכולת שלה לעשות זאת מוכחת מחקרית?

קולגן. יח"צ,
קולגן הוא אחד החלבונים המשמעותיים ביותר בגוף האדם/יח"צ

אם עברתם את גיל 30, סביר להניח שאתם (ובעיקר אתן) מטורגטים ברשתות החברתיות לשלל פרסומים של מוצרים המכילים קולגן, וכולם מבטיחים להחזיר לכם את הקולגן שאיבדתם ולעצור את תהליך ההזדקנות. למה דווקא קולגן?

קולגן הוא אחד החלבונים המשמעותיים ביותר בגוף האדם. במספרים: 30% מכלל החלבונים בגוף ולא פחות מ-80% מחלבוני עור הפנים הם חלבוני קולגן. המבנה הייחודי של הקולגן, אשר מורכב משלושה סלילים המלופפים יחד למעין צמה ארוכה וחזקה, מאפשר לו לשמור על החוזק והמיצוק של רקמות החיבור השונות בגוף. זהו החלבון העיקרי שאחראי למראה עור צעיר, גמיש, מוצק וחלק, ולצד תרומתו למראה העור הוא שומר גם על בריאות העור ועל תפקודו התקין.

משמעותי לא רק לעור הפנים

קל להבין עד כמה הקולגן חשוב לשמירה על עור פנים צעיר וחיוני, מעצם היותו החלבון העיקרי בעור הפנים. אבל למעשה, הקולגן מעורב בעשרות תהליכים שונים בגוף, וחיוני להרבה יותר מאשר מראה הפנים שלנו. הוא עוצר את בריחת הסידן מהעצמות, מהווה חלק מהותי בשמירה על עצמות חזקות ומבנה שלד תקין ואחראי גם לתפקוד השרירים, לחיזוקם ולאספקת האנרגיה הנחוצה להם. בנוסף, הוא תורם להתאוששות מהירה של השרירים לאחר אימון ולהקטנת הסיכון לפציעות.

הקולגן קשור גם לתפקוד תקין של מערכת העיכול, מסייע בתהליך חילוף החומרים ותומך בירידה במשקל, וכן תורם לבריאות הציפורניים והשיער. הגמישות, האלסטיות והחיוניות שהוא מעניק לעור ניכרות במיוחד בפנים, כיוון ששם ריכוז הקולגן בעור הוא הגבוה ביותר, אך ככל שכמות הקולגן בגוף פוחתת, גם עור הגוף הולך ומזדקן.

מתי אנחנו מתחילים לאבד קולגן?

עם השנים, מגוון תהליכים ביולוגיים שמתרחשים בגוף משתנים ומאטים, בהם גם קצב ייצור הקולגן. זה מתחיל לקרות החל מסוף שנות ה-20 ומתגבר משמעותית מגיל 45, עד שבסביבות גיל 60 נותרת בגופנו רק כמחצית מכמות הקולגן המקורית. אם לא די בכך, גם התפקוד של סיבי הקולגן הקיימים נפגם עם הזמן.

איכותם של סיבי הקולגן הקיימים והיכולת שלהם לספק לעור תשתית מוצקה, אלסטית ומלאת נפח, תלויה מאוד בנוכחות של החומצה ההיאלורונית שעוטפת אותם ומספקת להם סביבה עשירה בלחות. ככל שאנחנו מתבגרים, גם קצב הייצור של החומצה ההיאלורונית הולך ויורד, ובעקבותיו סובלים סיבי הקולגן ממחסור בלחות ובנוגדי חמצון. כתוצאה מכך, הם חשופים הרבה יותר לנזקי קרינת השמש, העישון, הזיהום הסביבתי ופגעי מזג האוויר, אשר גורמים להם להישבר ולהתפורר, וכל זה מתבטא באובדן נפח העור ומיצוקו, ברפיון, דלדול, קמטוטים וקמטים.

הפתרונות הקיימים - והסיבות שבגללן הם לא מועילים

מזה שנים נערכים מחקרים במטרה למצוא את הדרך להחדיר קולגן לגוף ולעכב את תהליך ההזדקנות. ידוע כיום כי על מנת ליהנות מההשפעה העוצמתית של הקולגן על העור, לא מספיק להבטיח כמות קולגן מסוימת באזור הנדרש, אלא יש לוודא שמתוך 26 סוגי חלבונים מזוהים השייכים למשפחת הקולגן, פיברילות הקולגן יהיו מסוג 1 ו-3, המאופיינים בתגובתיות גבוהה לתכונות עוריות כגון מרקם, עמידות, חוזק וכד'.

קולגן. יח"צ,
הקולגן אחראי למראה עור צעיר, גמיש, מוצק וחלק/יח"צ

למרבה הצער, הפתרונות הקיימים נכשלים בשני הסעיפים:

· קרמים המכילים קולגן - מולקולות הקולגן גדולות מכדי לחדור לעומק העור ונשארות על פני העור ללא כל יכולת להשפיע עליו באופן ממשי.

· קרמים המכילים קולגן מפורק (הידרולייזד קולגן) - הקולגן המפורק הוא קולגן שעבר פירוק לאבני הבניין שלו - פפטידים וחומצות אמינו. רכיבים אלו חודרים אמנם לעומק העור, אך אינם מצליחים להתגבש חזרה למבנה הסלילי המשולש של הקולגן שמבטיח את תפקודו האיכותי והמלא.

סדרת תכשירי REMICRONIZED של חוה זינגבוים - היחידה שהוכחה מחקרית כמחדירה קולגן לעומק העור במריחה

שיתוף פעולה ייחודי בין חברת חוה זינגבוים למחלקות הכימיה, הפיזיקה והננו-טכנולוגיה באוניברסיטת בר-אילן, בראשות פרופ' לוברט ופרופ' פיקסלר, הוביל לפריצת דרך בתחום: לראשונה, פותחה פורמולה המאפשרת להחדיר לעור קולגן שלם במריחה.

פורמולת REMICRONIZED המהפכנית, מבוססת Deep Skin Technology, ומשלבת שתי טכנולוגיות מזעור חדשניות המאפשרות הולכה תת-עורית של חומרים פעילים, עד לשכבות העמוקות של העור. הפורמולה מגובה במחקרים קליניים ובתוצאות עוריות מוכחות.

התכשירים בסדרת REMICRONIZED מכילים קולגן פברילי ממוזער במבנהו הסלילי המקורי יחד עם
חומצה היאלורונית ממוזערת החודרת גם היא אל עומק העור, עוטפת את סליל הקולגן ומעשירה אותו בלחות. היכולת להחדיר אל עומק העור הן את מבנה הקולגן המקורי והן את מעטפת החומצה ההיאלורונית הנחוצה לו, יוצרת את התשתית הסיבית האלסטית הנדרשת על מנת להעניק לשכבות העור העליונות את התמיכה לה הן זקוקות מבפנים. התוצאה: שינוי דרמטי במראה העור המתבטא בטשטוש מראה הקמטוטים, שיפור מהותי בבריאות העור ובתפקודו והענקת גמישות, מיצוק, לחות, ברק וזוהר טבעי.

למידע נוסף על תפקיד הקולגן ורכישת תכשירים מסדרת REMICRONIZED

בשיתוף חוה זינגבוים
  • עוד באותו נושא:
  • טיפוח
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully