עוברים לשגרת חורף: כיצד מומלץ לטפל בעור בעונה הקרה?

בשיתוף חוה זינגבוים

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 13:33

החורף הישראלי ידוע כהפכפך, אבל עור הפנים שלנו זקוק ליציבות. לכן, יש להתאים את הטיפול בו לשינויים התכופים במזג האוויר. מה קורה לעור בחורף, על מה חשוב להקפיד וגם בונוס מיוחד: המלצת טיפול מפורטת לטסים לחופשת סקי

חוה זינגבוים. יח"צ,
חוה זינגבוים/יח"צ

אנחנו רגילים להגן על העור בקיץ, אבל רובנו לא מודעים לכך שגם בחורף העור שלנו זקוק להגנה, ולא רק מפני השמש. זה נכון שחשיפה לשמש עלולה להיות מסוכנת גם בחורף ושצריך להשתמש בקרם הגנה לאורך כל השנה, גם כשמדובר בחורף "נורמלי" - קר וגשום, ולא בחורף כמו הנוכחי שבו גם בדצמבר אפשר בקלות למצוא יום לים.

אבל כאן בדיוק טמונה הסכנה האמיתית של החורף לעור הפנים. בעוד שבקיץ מזג האוויר די קבוע (ובמונחים מטאורולוגיים: "בלתי נסבל"), החורף הישראלי הוא הפכפך. הוא נע בין ימים חמימים ללילות קרים, מערכות של גשם ורוחות עזות או סתם מזג אוויר קר ויבש, והמעברים יכולים להיות חדים וקיצוניים. עבור העור שלנו, השינויים הללו הם חדשות רעות - הם מוציאים אותו מאיזון, פוגעים בתפקוד שלו ומייבשים אותו.

חוה זינגבוים. יח"צ,
חוה זינגבוים/יח"צ
חוה זינגבוים. יח"צ,
חוה זינגבוים/יח"צ

השלכות היובש על העור

הגוף שלנו זקוק לכמות מים קבועה כדי לקיים את התהליכים החיוניים לו, ולכן שואף לשמור על איזון בין כמות המים הנכנסת לבין כמות המים שהוא מאבד. אחת הדרכים בהן הגוף מאבד מים היא התאדות בלתי מבוקרת של מים דרך העור (בשונה ממנגנון ההזעה, שמפעיל את בלוטות הזיעה כחלק מוויסות מבוקר של טמפרטורת הגוף).

תאי העור בנויים מחלבון קרטין דוחה מים שאינו מאפשר אובדן לחות, אך ככל שהתאים בשכבת העור העליונה חשופים יותר ליובש, כך אחיזתם זה בזה נחלשת. ברגע שנקודות החיבור בין התאים מתרופפות, נוצר ביניהן פעפוע ואיבוד לחות, ונוצרים סדקים שמגבירים את קצב ההתאדות. הסדקים הנוצרים בעור הופכים את שכבת המגן העליונה של העור לחדירה ופגיעה, וכל סדק עלול להפוך לחתך שמגיע עד לשכבת העור העמוקה. כתוצאה מכך, העור חשוף למזהמים ולהתפתחות של אלרגיות, דלקות ומחלות.

במקרים רבים, היובש יתבטא רק באי נוחות, אבל פעמים רבות הוא עלול לגרום לסבל ממשי ולמגוון תופעות נלוות כמו אדמומיות, גרד, קשקשת, דרמטיטיס, הופעה של קמטים או התפרצות אקנה. כבר בעונות המעבר ניתן להרגיש את היובש בצורה ניכרת יותר על גבי העור, וככל שנימצא בחדרים סגורים וממוזגים (הן לחימום והן לקירור), כך מצב היובש יחמיר. לכן, עם בוא העונה הקרה וההפכפכה, חשוב להחזיר לעור את הלחות הנדרשת לו.

האפקט הטיפולי של קרם הלחות

מעבר לכך שהוא גורם לעור להרגיש רך ונעים מיד לאחר המריחה, מקל על תחושת היובש באופן מידי ומספק מענה אסתטי, קרם הלחות הוא תכשיר טיפולי לכל דבר. מטרתו היא לספק לעור מעטה הגנה אשר יגביר את רמת הלחות בשכבת העור החיצונית וימנע אידוי, והוא מכיל חומצות שומן חיוניות המשיבות לעור את גמישותו ורכותו הטבעית ומאפשרות לעור לבצע כראוי את תפקידו - להגן על מערכות הגוף.

ככלל, מומלץ להימנע מקרמים ותכשירים הכוללים בישום, אלכוהול, חומרי שימור מזיקים, חומרי צבע ורכיבים אלרגניים. יש להתאים את קרם הלחות לסוג העור ולמצבו הנתון, ולשלב אותו בשגרת היום-יום כטיפול מונע.

לקראת החורף ובמהלכו, יש לעבור לקרם לחות עשיר יותר, בדגש על תכשירים המחדירים חומצה היאלורונית לעומק העור, על מנת להעלות את רמת הלחות בכל שכבות העור ולשמור עליה לאורך זמן.

סוגי לחויות מתאימות לחורף, מבית חוה זינגבוים:
AGE PROTECTION - קרם ייחודי בהתאמה אישית הכולל פורמולת בסיס שמותאמת להוספת רכיבים פעילים ייעודיים, בהתאם למצב העור. מתאים לעור רגיל עד יבש.
קרם לחות לעור יבש מסדרת GREEN LAB 23 - פורמולה ייחודית עשירה, המכילה מיצוי של כלורופיל, 23 ויטמינים, מינרלים ויסודות קורט ממקור טבעי, ללא רכיבים מן החי, ללא פראבנים וללא SLS.
DERMA FILL - קרם עשיר המכיל חומצה היאלורונית בטכנולוגיית מיקרוקפסולציה, המאפשרת את חדירתה לשכבות העור העליונות. מכיל גם מערך פפטידים רחב היקף אשר יחד עם שאר הרכיבים תורמים להעלאת נפח העור, למיצוקו ולשמירה על לחות אינטנסיבית לפרק זמן של 8 שעות.
BIO MOIST - קרם עשיר וסמיך במיוחד, המכיל שילוב ייחודי של חומצות שומן חיוניות ורכיבים פעילים נוספים, המשיבים לעור לחות וגמישות. מתאים לעור יבש במיוחד.
PROPHECY 2 - קרם לחות חדשני המבוסס על טכנולוגיית בר אילן למזעור חומצה היאלורונית. מוכח מחקרית כקרם המאפשר החדרה של חומצה היאלורונית בשלושה גדלים, לכל שכבות האפידרמיס. ממצק את העור, מפחית קמטים וקמטוטים, מגביר את רמת הלחות, מעניק הגנה אנטי אוקסידנטית משמעותית, מעדן ומגמיש את מרקם העור ומקנה לו מראה זוהר. מתאים לעור רגיל עד יבש.
REMICRONIZED - קרם לחות פורץ דרך, המשלב שתי טכנולוגיות חדשניות ומבוססות מדעית: טכנולוגיה להחדרת קולגן פברילי ממוזער לעומק העור במריחה, וטכנולוגיה להחדרת חומצה היאלורונית ממוזערת לעומק העור במריחה. השילוב בין שתי הטכנולוגיות יוצר בעומק העור תשתית אלסטית ועשירה בלחות, מעניק לעור מיצוק נראה לעין, גמישות, מראה רענן וזוהר, הגנה אנטי אוקסידנטית, הפחתה של קמטים וקמטוטים וכמובן לחות גבוהה ורב-שכבתית.

בונוס לטסים: כך תשמרו על העור גם בחופשת סקי חורפית

אם החורף כשלעצמו מהווה טלטלה עבור העור, חופשת חורף (גם ליעד חם אבל בייחוד אם מדובר בחופשת סקי) היא שורה של טלטלות: הסביבה היבשה של המטוס מייבשת את העור, קצב זרימת הדם איטי יותר ופחות חמצן מגיע לתאים, מעברי האקלים הקיצוניים מפרים את האיזון בעור, פערי השעות משבשים את השעון הביולוגי ומשפיעים על כל מערכות הגוף והחזרי קרינת השמש מהשלג חושפת את העור לקרינה חזקה במיוחד באתרי הסקי.

כדי לשמור על העור בחופשה, מומלץ לפעול על פי שגרת הטיפול הבאה:

לפני הטיסה - למרוח על עור יבש ונקי סרום המכיל חומצות שומן חיוניות ורכיבים פרוביוטיים, כדי לסכך את העור ולהגן עליו מפני זיהום אוויר. מעליו יש למרוח קרם לחות עשיר השומר על רמת לחות גבוהה.
לאחר הנחיתה ומדי בוקר - על מנת להגן על העור מנזקי הרדיקלים החופשיים, יש למרוח על עור יבש ונקי סרום המכיל נוגדי חמצון עוצמתיים. את פעולתו של הסרום יש להשלים שוב עם קרם לחות, כשהפעם מומלץ להשתמש בקרם המחדיר לעומק העור קולגן ממוזער וחומצה היאלורונית ממוזערת, על מנת לשמור על רמת לחות גבוהה לאורך שעות. אחרי קרם הלחות יש להקפיד על שימוש במקדם הגנה.

מדי ערב - על עור נקי יש להניח פילינג חומצות, המסייעות בחידוש העור, ולפני השינה למרוח סרום לילה המחזק את תהליך שיקום הנזקים הטבעי של העור, מפחית דלקתיות ומצמצם הופעת פיגמנטציה על רקע סטרס עורי.

לפרטים נוספים ומגוון תכשירי לחות מבית חוה זינגבוים >>

בשיתוף חוה זינגבוים
  • עוד באותו נושא:
  • טיפוח
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully