זה באמת עובד? כל מה שרציתם לדעת על חומצה היאלורונית

בשיתוף חוה זינגבוים

15.12.2022 / 10:43

היא מהחומרים העוצמתיים ביותר במלחמה נגד סימני הגיל, אבל דווקא כשהיא מוזרקת לפנים היא לא מסייעת בעיכוב תהליכי ההזדקנות. מה התפקיד של החומצה ההיאלורונית, למה מומלץ לצרוך אותה ומה הדרך היעילה ביותר לעשות זאת?

חוה זינגבוים. יח"צ,
חוה זינגבוים/יח"צ

לא צריך לעשות היום הרבה בשביל להכיר את המושג "חומצה היאלורונית". מדובר באחד החומרים המבוקשים והמדוברים ביותר התחום הקוסמטיקה, האסתטיקה והדרמטולוגיה, וכל אדם שרק מתחיל לחשוב על שגרת טיפוח מינימלית לעור, ישמע עליה בלי סוף. אבל לפני שאתם מוציאים כספים על קרמים וסרומים שאתם לא מכירים, ובטח לפני שאתם מתחילים לחשוב על הזרקת חומצה היאלורונית לפנים - חשוב שתכירו קצת יותר את החומר עצמו, את התועלת שבו, את הדרכים היעילות ביותר לצרוך אותו ואת התשובה לשאלה החשובה ביותר: האם זה באמת עובד?

חומצה היאלורונית היא חומר במרקם דמוי ג'ל, שמיוצר בגוף האדם באופן טבעי. אחת התכונות הייחודיות ביותר שלה היא היכולת שלה לספוח נוזלים עד פי 1000 ממשקלה, דבר שמאפשר לה לשמור על כמויות גדולות מאוד של מים סביבה. בזכות תכונה זו, יש לחומצה ההיאלורונית תפקיד חשוב בהעלאת רמת הלחות והנפח של תאי העור, השיער, המפרקים, רקמות החיבור ועוד. בנוסף, היא שומרת על איכותם ועל גמישותם של סיבי הקולגן והאלסטין ומונעת מהם להתפורר ולהתייבש באמצעות הסביבה הלחה שהיא מספקת להם.

בסך הכל, יש לה חלק מהותי בהתנהלותם התקינה של אינספור תהליכים בגופנו, כשבין היתר היא גם מספקת לגוף הגנה אנטי דלקתית ואנטי אוקסידנטית. לכן, החומצה ההיאלורונית מהווה משאב יקר ערך וסופר חיוני לשמירה על בריאות הגוף בכלל ועל תפקוד עור תקין בפרט.

חוה זינגבוים. חוה זינגבוים,
חוה זינגבוים/חוה זינגבוים

משאב שהולך ונעלם: איך אפשר לחדש את כמויות החומצה ההיאלורונית בגוף?

בגיל צעיר, הגוף מייצר את החומצה ההיאלורונית בקצב מהיר ובכמויות גדולות וזה ניכר במיוחד בעור החלק, האחיד, הקורן ומלא הנפח שלנו. ככל שאנחנו מתבגרים, קצב ייצור החומצה ההיאלורונית הולך ומאט וכמות החומצה ההיאלורונית בגוף פוחתת. כתוצאה מכך, העור שלנו הולך ונעשה דק ויבש, הרקמות מאבדות מנפחן והעור, שהיה בעבר חיוני ומלא בברק, נראה יותר ויותר עייף.

תפקידה של החומצה ההיאלורונית בעיכוב הופעתם של סימני הזדקנות כמו עור רפוי, קמטים וקמטוטים ויובש קיצוני ברור היום לכל המומחים, וכך גם יכולתה להקנות לעור מראה קורן, בריא וחיוני. הדבר היחידי שלא הצליחו לעשות במשך שנים, הוא למצוא דרך יעילה להחדרת חומצה היאלורונית לעומק העור.

כיוון שהמולקולה ממנה בנויה החומצה ההיאלורונית גדולה מכדי לחדור דרך הפתחים הטבעיים שקיימים בעור, האפקט היחידי שניתן לקבל במריחת תכשירים הכוללים חומצה היאלורונית מתרכז במעטפת העור החיצונית ואינו מספק לכל שכבות העור את הלחות והנפח להם הם זקוקים. יש כיום אמנם חומצה היאלורונית בגודל מוקטן, המשמשת כחומר גלם לשימושים קוסמטיים, אך כאשר היא משולבת בתכשירים היא סופחת נוזלים וגדלה חזרה לגודלה המקורי, כך שאינה מסוגלת לחדור לעומק העור במריחה.

ומה לגבי הזרקת חומצה היאלורונית במסגרת טיפולים אסתטיים? רוב סוגי ההזרקות הקיימים כיום אינם יכולים לשמש תחליף לחומצה ההיאלורונית הטבעית או לחקות את הפעולות שהיא מבצעת על העור. הזרקות אלו משמשות כיום אך ורק לעיצוב ופיסול של מבנה הפנים על ידי הענקת נפח נקודתי, אך אינן מונעות תהליכים פיזיולוגיים של הזדקנות ואינן משפרות את המרקם הכללי של העור.

סדרת תכשירי PROPHECY מבית חוה זינגבוים - פריצת דרך בלעדית במלחמה נגד סימני הגיל

בין המומחים שהקדישו שנים של מחקר לנושא החדרת החומצה ההיאלורונית לעומק העור, בלט שיתוף פעולה ייחודי בין פרופ' רחל לוברט מהמחלקה לפיזיקה וכימיה באוניברסיטת בר אילן, לבין מחלקת המחקר והפיתוח של חברת חוה זינגבוים. ואכן, אחרי שנים של ניסיונות, העבודה המשותפת הביאה לפריצת הדרך המיוחלת: פיתוח טכנולוגיית מזעור ייחודית וראשונה מסוגה בעולם, המשאירה את מולקולות החומצה ההיאלורונית בצורתן הממוזערת גם כשהחומצה משולבת בקרם.

הפורמולה נבדקה מחקרית בקפידה, והוכחה פעם אחר פעם כמובילת חומצה היאלורונית ממוזערת עד לשכבות העור העמוקות, וזאת אך ורק באמצעות מריחת התכשיר על גבי העור. למעשה, הוכח כי החומצה ההיאלורונית ששולבה בתכשירי סדרת PROPHECY לא רק שמרה על סגולותיה ועל תכונותיה המקוריות, אלא אף פעלה בעוצמה רבה יותר.

כיצד זה מתבטא בפועל, במראה העור? תוצאות המחקרים היו חד משמעיות: הפורמולה מעלה את רמת הלחות בעור למשך שעות רבות, מעניקה לעור נפח טבעי, משפרת את מרקמו, מטשטשת קמטים וקמטוטים, מעלה את רמת גמישות העור ומעניקה לו הגנה אנטי אוקסידנטית - והשינוי ניכר לעין באופן מיידי, כבר מהשימוש הראשון.

למידע נוסף ורכישה של הקרם הראשון בעולם המחדיר חומצה היאלורונית במריחה >>

בשיתוף חוה זינגבוים
  • עוד באותו נושא:
  • טיפוח
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully