מריחה VS הזרקה: התועלת של חומצה היאלורונית כחומר מילוי לעומת שילובה בקרם

בשיתוף חוה זינגבוים

21.12.2022 / 10:43

האחת מעניקה אפקט מידי, ובעלת השפעה זמנית, והאחרת מעניקה טיפול עומק עם תוצאות ארוכות טווח. מהם היתרונות בכל אחת מהשיטות, ומתי בכלל כדאי לשלב ביניהן?

חוה זינגבוים. יח"צ,
החל מסביבות גיל 30 קצב ייצור החומצה ההיאלורונית הולך ופוחת/יח"צ

על סגולותיה של החומצה ההיאלורונית אפשר לדבר בלי סוף: היא לוקחת תפקיד מהותי בתהליכי הריפוי של העור, משמשת כנוגדת חמצון עוצמתית, מגנה על התאים מפני נזקי רדיקלים חופשיים ומסייעת לטשטוש ועיכוב הופעתם של סימני ההזדקנות. בנוסף, היא תומכת בפעילות של מגוון תהליכים ביולוגיים משמעותיים, מעלה את נפח התאים ואת רמת הלחות בעומק העור, ומעניקה סביבה לחותית אופטימלית לסיבי הקולגן והאלסטין ושומרת עליהם גמישים ואיכותיים, כך שהעור נשאר מוצק, רווי ורענן.

בגילים צעירים, הגוף שלנו מייצר חומצה היאלורונית בכמות גדולה, המאפשרת לנו ליהנות מכל הסגולות הנ"ל, אך החל מסביבות גיל 30 קצב ייצורה הולך ופוחת. זה גם בערך הזמן שבו אנחנו מתחילים לצרוך חומצה היאלורונית ממקורות חיצוניים, וזה בדיוק הזמן שבו חלקנו מתחילים להתבלבל: מצד אחד, אפשר להזריק חומצה היאלורונית, מצד שני אפשר למרוח אותה על העור. אז מה עדיף?

תנאי ראשון ליעילות: חדירה לעומק העור

החומצה ההיאלורונית מורכבת ממולקולה גדולה אשר גם במצבה הטבעי אינה יכולה לחדור מבעד לפתחים הטבעיים שקיימים בעור, לא כל שכן, כשמולקולות אלה באות במגע עם נוזל, סופחות אותו אליהן וגדלות אף יותר. למולקולות החומצה ההיאלורונית יש יכולת לספוח נוזלים בשיעור של עד פי 1,000 ממשקלן ולאגור סביבן מים בשיעור של עד כ- 6 ליטרים, ולכן כל הניסיונות לשלב חומצה היאלורונית ממוזערת בתוך קרם כשלו בעבר, והדרך היחידה שבאמצעותה ניתן היה להחדיר חומצה היאלורונית לעומק העור הייתה בהזרקה ישירה.

האם ניתן בכלל להחדיר חומצה היאלורונית לעומק העור במריחה?

אחרי שנים של ניסיונות, הצליחו חוקרים מחברת חוה זינגבוים, בשיתוף עם פרופ' לוברט ומחלקות הפיזיקה והכימיה של אוניברסיטת בר -אילן, להגיע לפריצת דרך בלעדית וראשונה בעולם, ולפתח פורמולה מבוססת טכנולוגיית מזעור ייחודית, אשר שומרת על מולקולות החומצה ההיאלורונית במצבן הממוזער, גם לאחר שילובן בתכשיר הסופי. הפורמולה נבדקה במעבדות מאושרות FDA, והוכח כי היא מאפשרת למולקולות החומצה ההיאלורונית לחדור עד לשכבות העמוקות של העור.

סדרת התכשירים המבוססת על טכנולוגיה המזעור החדשנית היא סדרת PROPHECY, הכוללת קרם פנים, קרם עיניים וקרם שפתיים. כלומר - קיימת היום דרך אחת, יעילה ומוכחת מחקרית, להחדיר חומצה היאלורונית לעומק העור, ללא צורך בהזרקה. אבל אין זה אומר ששיטת ההזרקה של החומצה ההיאלורונית הפכה למיותרת, כיוון שבכל מקרה האפקט המתקבל מכל אחת מהשיטות הוא שונה לחלוטין.

חוה זינגבוים. יח"צ,
אל תחכו לקמטוטים הראשונים שיופיעו/יח"צ

אחת ולתמיד: הזרקה לעומת מריחה

נתחיל בעובדה שהזרקות של חומצה היאלורונית אינן יכולות לשמש כתחליף להחדרת חומצה היאלורונית במריחה. לחומצה ההיאלורונית הטבעית יש תועלות רבות לבריאותו ולתפקודו התקין של העור. החומצה ההיאלורונית הטבעית היא חיונית לתהליכי ריפוי, היא נוגדת חמצון עוצמתית, ומגנה על התאים מפני נזקי הרדיקלים החופשיים ומספקת סביבה תומכת לייצור סיבי קולגן חזקים ועמידים - כלומר, מסייעת בעיכוב הופעתם של תהליכי הזדקנות - ובזכות תכונותיה כסופחת לחות, העור נראה רווי, קורן וזוהר.

לעומת זאת, מרבית סוגי ההזרקות של חומצה היאלורונית משמשות לצורך מילוי נפחים נקודתיים. ולכן, כאשר אתם רוצים לשרטט מחדש את קווי המתאר של הפנים, לתקן חוסר סימטריה או צלקות, למלא קמטים עמוקים בצדי הפה והאף ולמלא שקעים בפנים, לפסל ולעצב את האף, עצמות הלחיים וקו הלסת, למלא ולהגדיל את השפתיים ועוד, מומלץ להיעזר בהזרקות. כאשר מדובר בעיצוב ופיסול של הפנים באופן נקודתי, מוחדרת כמות גדולה מאוד של חומר, ישירות לאזור שבו נדרש הטיפול, וחשוב שהחומר יהיה בעל מרקם סמיך ויישאר יציב ועמיד לזמן ארוך ככל האפשר, עד שייספג בגוף לחלוטין. ברוב המקרים, תוצאות ההזרקה מחזיקות בין מספר חודשים לשנה.

עיצוב, פיסול ותיקון נקודתי של אזורים בפנים לא ניתן לבצע באמצעות חומצה היאלורונית במריחה, אך אם ברצונכם להשיב לעור הפנים שלכם את החומצה ההיאלורונית הטבעית, שהוא מאבד עם הגיל, וליהנות מסגולות האנטי-אייג'ינג העוצמתיות, המאפשרות לה לעכב ולטשטש את סימני ההזדקנות ולהוסיף לפנים נפח טבעי שמשתלב עם הביולוגיה הטבעית של העור, עליכם להקפיד על טיפול קבוע ושוטף של החדרת חומצה היאלורונית לעומק העור במריחה, ולמרוח כמות שווה מהתכשיר על כל שטח הפנים.

למעשה, גם אם אתם נעזרים בהזרקות של חומצה היאלורונית, מומלץ במקביל לכך לספק לעור את הבסיס הקבוע של החומצה היאלורונית החודרת לעור במריחה. הדבר יאפשר לכם לשמר את תוצאות ההזרקה לאורך זמן ולעכב הופעה של קמטים חדשים. כך או כך, אל תחכו לקמטוטים הראשונים שיופיעו. ככל שתקדימו לטפל בעור באמצעות החדרת חומצה היאלורונית במריחה, כך תעכבו יותר את הופעת סימני הגיל ותשמרו על עורכם צעיר, בריא, קורן ורענן.

למידע נוסף ורכישה של הקרם הראשון בעולם המחדיר חומצה היאלורונית במריחה >>

בשיתוף חוה זינגבוים
  • עוד באותו נושא:
  • טיפוח
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully