לא רק ניקיון: סבון הפנים הוא חלק חשוב בשגרת הטיפול בעור

בשיתוף חוה זינגבוים

4.1.2023 / 10:43

רובנו לא מקדישים יותר מדי תשומת לב לשלב ניקוי הפנים ולא מתייחסים אליו כחלק מתהליך הטיפול בעור, אבל עור נקי הוא הבסיס לכל שגרת טיפוח יעילה, והמפתח להשגת תוצאות

חוה זינגבוים. יח"צ,
כשאתם בוחרים את תכשיר הניקוי הבא שלכם, חשוב לשים לב לסוג העור שלכם אבל גם למצבו הנתון/יח"צ

רובנו מקדישים לא מעט מחשבה בבחירת קרם הלחות או הסרום שלנו - אילו רכיבים פעילים משיגים תוצאות, מהן בעיות העור שאנחנו רוצים לטפל בהן, אילו חוות דעת תכשירי הטיפול מקבלים וכן הלאה. בבחירת סבון פנים, לעומת זאת, נתעמק הרבה פחות. ברוב המקרים, נבסס את הבחירה על מחיר וניחוח ולא נבחן בכלל את סוג הסבון או את רכיביו, וחלקנו בכלל לא ישתמשו בסבון אלא ישטפו את הפנים במים בלבד.

אבל גם הקרמים והסרומים הטובים ביותר לא ישיגו את התוצאות שאליהן אנחנו שואפים, אם לא יונחו על עור שנוקה כמו שצריך. ניקוי הפנים הוא חלק בלתי נפרד משגרת הטיפול בפנים, ויש לו השפעה מהותית על מצב העור, על מראהו ועל בריאותו.

החשיבות של עור פנים נקי

שכבת העור העליונה - האפידרמיס - היא שכבת תאי אפיתל צפופים שביניהם מחבר חלבון המשמש כדבק בין-תאי. תאים אלו מתחדשים באופן שוטף, ובתהליך ההתחדשות שלהם, לצד הצטברות של תאי עור מתים, מופרשת שורה של חומרים שונים: ליפידים, חומצות אמינו, חומצה היאלורונית, צרמידים, כולסטרול, אוריאה, סוכרים, מלחים ועוד.

חומרים אלו יוצרים שכבת הגנה על פני העור אשר שומרת על שלמותו ועל רמת הלחות שלו, ונקראת Natural Moisturizing Factor, או NMF. בנוסף לכך, העור מפריש גם זיעה וסבום - נוזל שומני שמיוצר במטרה להגמיש את העור ולשמש גם הוא כמעטה אוטם ומגן.

לאורך היום, מצטברים על עור הפנים חלקיקים של אבק, פיח, שמנים, לכלוך, רכיבי איפור וחומרים כימיים שונים. הם נצמדים לרכיבים השומניים שמצטברים על פני העור סותמים את פתחי הנקבוביות וחושפים את העור לרדיקלים חופשיים ולמזהמים. מלבד הסכנה שמגיעה מאותם חלקיקים מזיקים שנצמדים לעור, חשוב לזכור שכשפתחי הנקבוביות סתומים, רכיבים פעילים לא יוכלו לחדור אל שכבות העור, כך שיעילות שגרת הטיפול בעור תיפגם. לכן, הסרת הלכלוך וניקוי עור הפנים הם המפתח לשגרת טיפול אפקטיבית ולהחדרת רכיבים פעילים לעומק העור.

אבל גם אם נצא מנקודת הנחה שרוב סבוני הפנים יסירו את הלכלוך בצורה יעילה, זה לא אומר שכל סבון פנים יכול להתאים לכם, מכיוון שמלבד פעולת הניקוי הבסיסית, אנחנו רוצים גם להכין את העור לשלבים הבאים של הטיפול. בחירה בסבון פנים לא מתאים עלולה לפגוע בשכבת ההגנה של העור, לייבש את העור משמעותית, לפגוע בתהליכי הריפוי והשיקום של העור ולעכב את השגת המטרה הטיפולית. ולכן, ממש כמו שבוחרים קרם או סרום, גם רכיבי סבון הפנים צריכים להתאים למאפייני העור שלכם ולבעיות שבהן אתם מעוניינים לטפל.

חוה זינגבוים. יח"צ,
חוה זינגבוים/יח"צ
חוה זינגבוים. יח"צ,
חוה זינגבוים/יח"צ

הטיפים של חוה זינגבוים לבחירת תכשיר הניקוי המתאים

כשאתם בוחרים את תכשיר הניקוי הבא שלכם, חשוב לשים לב לסוג העור שלכם אבל גם למצבו הנתון. העור שלנו הוא רקמה חיה המשתנה באופן יומיומי ומושפעת מסטרס, מסגנון חיים, מתזונה וממגוון פרמטרים חיצוניים. גם עור שמנוני, למשל, יכול להיות מיובש בתקופות מסוימות, ובהן עדיף להימנע מתכשירי ניקוי מייבשים המכילים רכיבים סופחי שומן. קחו בחשבון שגם תדירות גבוהה מדי של שטיפת עור הפנים עם סבון עלולה לייבש אותו.

כדי לעשות קצת סדר ולעזור לכם לבחור את סבון הפנים הנכון ביותר עבורכם, קבלו את הטיפים של חוה זינגבוים, מייסדת תאגיד הקוסמטיקה המוביל בתחום ה-Skin Tech, ומי שפיתחה את השיטה הדו-עומקית לטיפול בעור, לבחירת תכשירי ניקוי על פי מצב העור:

עור גברי מול עור נשי - עור הפנים הגברי הוא בדרך כלל עבה יותר, ויותר רכיבי לכלוך וסבום מצטברים על הזיפים. העור הנשי, לעומת זאת, הוא דק ועדין יותר. לפיכך, בעוד שגברים יכולים לשפשף את הפנים ואף להשתמש בתדירות גבוהה יותר בסבונים הכוללים פילינג גרגירי, מומלץ לנשים להימנע מקרצוף העור ולבחור בחומרים עדינים הממסים את הלכלוך ומסירים אותו בשטיפה.

עור אקנתי - הטיפול בעור אקנתי מצריך סבון פנים עדין, לא מייבש ואנטי דלקתי. חומצה סיליצילית כחומר פעיל יכולה להתאים גם היא כסבון לעור אקנתי, אך יש להשתמש בה לזמן קצר. כשיש התפרצות אקנתית, חשוב להקפיד על ניקוי עדין בסבון המכיל רכיבים אנטיספטיים ואנטי בקטריאליים.

עור שומני ללא אקנה - הטיפול בעור מסוג זה מצריך סבון עדין עם רכיבים מאזנים ומרגיעים כגון שמן עץ התה, ביסובולול ועוד. מומלץ להימנע מרחיצה מוגזמת של העור, להשתמש בסבון רק פעם ביום - בשגרת הטיפול של הערב - ולהקפיד על שימוש בקרם לחות נטול שומן.

עור בוגר - שמירה על מאזן הלחות היא אחד הדברים החשובים בטיפול בעור בוגר, ולכך יתאים סבון קצף עדין. יש להימנע משימוש בתכשירים הכוללים דטרגנטים וכימיקלים שעלולים לפגוע משמעותית במחסום העל עורי ולגרום לייבוש יתר של העור. מומלץ להשתמש בתכשירי ניקוי המכילים חומצות להסרת תאים מתים ולחידוש העור (מתאים גם לעור עם סבוריאה).

עור רגיש (כולל עור שעובר טיפול בקליניקה באמצעות מכשור IPL, RF וכדומה) - גם עור יבש וגם עור שמנוני יכולים להיות רגישים. בבחירת סבון פנים, תמיד נתייחס לרגישות העור יותר מאשר לסוג העור. עור רגיש מחייב שמירה על רמת הלחות והימנעות מייבוש יתר, לכן ננקה את הפנים באמצעות סבון רק אחת ליום, בשגרת הטיפול של הערב. הסבון המומלץ הוא סבון קצף עדין, ולאחר הניקוי יש למרוח קרם לחות מתאים.

ולבסוף, אי אפשר לדבר על ניקוי פנים מבלי להתייחס להסרת איפור. הן בעור צעיר והן בעור בוגר, חשוב לקחת בחשבון כי רכיבי האיפור הקיימים כיום, רובם עמידים ומבוססים על סיליקון ושמנים, כלומר נצמדים היטב לתאי העור ולנקבוביות. לפיכך, מומלץ להשתמש בשיטת הניקוי הכפול - להסיר את האיפור באמצעות תחליב פנים, ולאחריו להשתמש בסבון פנים מתאים. שימו לב כי הסרת איפור מעור אקנתי דורשת התייחסות מיוחדת ואינה יכולה לכלול ניקוי אגרסיבי מדי.

לפרטים נוספים ולמגוון סבוני הפנים מבית חוה זינגבוים >>

בשיתוף חוה זינגבוים
  • עוד באותו נושא:
  • טיפוח
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully